Merry Christmas - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jpc Pols - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jpc Pols - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Jpc

25 December 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We worden gewekt om 7:15 door de babyfoon. We horen wat geruzie van de kinderen. Rebecca wil water drinken, maar volgens Noah mag dat niet. Als JP er heen gaat, houdt hij bij hoog en bij laag vol dat ze niet mag drinken. JP snapt er niets van, maar na wat aandringen vertelt Noah dat Rebecca heeft gespuugd!

En daar zitten we, met Kerst, met een ziek meisje. Ze hangt, is witjes en spuugt een paar keer. We hadden een kerkdienst gepland in een straat verderop, maar besluiten niet te gaan. Een kerkdienst in onze eigen kerk volgen is niet mogelijk vanwege het trage internet. Een domper! Maar hey, we zitten nog steeds in Kaapstad en het is strakblauw en om 9:00 al te warm om buiten te ontbijten! No complaining!! We zingen stille nacht en kling klokje klingelingeling, maar bij midden in de winternacht houden we het voor gezien.

Tegen elven is Rebecca zo opgeknapt dat we het erop wagen en toch naar het restaurant gaan waar we drie maanden geleden al hebben gereserveerd! We gaan met de taxi, om Rebecca nog wat rust te gunnen. En om nou te zeggen dat het duur is...€2,50 euro voor een kwartiertje...

Café Paradiso blijkt een pareltje te zijn. Een waanzinnige binnenplaats, een beetje boerderij achtig, met veel Brocante, vogelkooitjes, bomvol planten en victoriaanse veranda's...om bij te smelten..
De kinderen worden meegenomen naar de keuken en gaan koekjes bakken. Superleuk en handig!
Wij kiezen wederom voor kudu, met een waldorfsalade met gorgonzola en peer...yammie, wat is dat lekker! Noah eet een big boy burger en Rebecca....eet wat van de gebakken peperkoekmannetjes...
We genieten enorm, wat een oase van rust!

We lopen nog door de Company's Garden, helaas is de bijbehorende Botanical garden dicht. Maar de wandeling wordt beloond door eekhoorns, ibissen en andere leuke vogeltjes. Het wordt in zo'n park wel weer duidelijk hoe groot het daklozen/bedelaars probleem is in zuid afrika. Overal liggen mensen, het maakt ze niet meer uit hoe en wat we van hen zien, als we maar geld geven.
Noah wil graag aan elke bedelaar geld geven, maar na wat uitleg is hij het er wel mee eens dat het goed is als mensen iets doen voor het geld wat ze krijgen. Om vervolgens bij de eerste de beste straatverkoper te stoppen en te zeggen: maar hij doet er toch wat voor?? En gelijk heeft hij!

De middag brengen we door bij het zwembad, lekker rustig en Rebecca trekt helemaal bij. We eten op het terras, verse frambozen op een bedje Nutella met een versgebakken crossaint. Smullen geblazen! Maar, we geven het toe, de dinertjes bij Jan en Gea zijn iets uitgebreider...