Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jpc Pols - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jpc Pols - WaarBenJij.nu

Cape Town

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Jpc

24 December 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Noah blijft het maar herhalen:heerlijk hé, die Afrikaanse zon, gewoon ontbijten in je korte mouwen tussen alle mooie bloemen, wat heerlijk!

Na het ontbijt besluiten we naar het V&A waterfront te lopen. Dat is een grote stoppingmall in de haven van Kaapstad. Er is vast vanalles te doen op de dag voor kerst. En dat is zo! Rebecca ziet het reuzenrad en zegt: daar wil ik in! Zo gezegd, zo gedaan. Noah vindt het wat eng, maar stapt dapper in. We draaien 4 rondjes en hebben prachtig uitzich op de Tafelberg, de zee en de stad. Rebecca noemt het consequent de takelberg.

We belanden in een markt hal met heerlijk eten. Noah gaat meteen voor een pannenkoek en JP neemt een kudu burger. Ik waag me aan een wrap met kudu lende. En Rebecca? Die kiest voor een zakje cashewnoten. Ach, als ze maar eet. We zitten buiten aan picknicktafels met live Afrikaanse muziek. Wat wil een mens nog meer?

We besluiten een boottochtje te maken en stappen op een catamaran. Noah vindt het geweldig en zit voorop te genieten. Rebecca houdt het al snel voor gezien en gaat met JP naar binnen, waar ze snel in slaap valt. Noah en ik zien onze allereerste dolfijn ooit in open water. We spotten een zwemmende pinguïn en heel veel zeehonden en sunfishes. Wat die laastste zijn weten we niet. Ze lijken op dolfijnen, maar eten kwallen. Heel apart!
De zee is ruig en we klappen over de golven. Ik kijk vaak naar JP, meestal is hij na drie van zulke golven zeeziek. Maar hij houdt zich merkwaardig goed. Een beetje afleiding kan dus geen kwaad!

Bij de boattrip zit ook een entree voor het Two Oceans Aquarium inbegrepen, we doen daar nog een rondje en vergapen ons aan zeepaardjes, reuzenschildpadden, pinguïns en nemo vissen.
De dag vliegt, want voor we het weten is het al weer 18:00 en eten we een pizza in dezelfde markt hal als eerder.

Daarna is het helemaal op met de kinderen en gaan ze zo snel mogelijk naar bed.